Jul 20, 2011

its all about ayah...

if anyone ask....."lebih syg ayh ka syg mak?" i think he might not love either from his mother or father..eh soalan 2 mcm bodo lah.. of course lah aku yg sbgai anak nih syg both equally...haiihh..
tp skg bukan aku nk crta tntang kebodohan soalan 2...aku maafkan kamu wahai soalan...sila pergi sekolah..haha aku nk crta psal ayah aku...yeahh AYAH AKU!!..
aku neh nmpak ja kasar hati batu muka sombong kdg2 muka dh mcm minta penyepak 100 org..hahaha tp sbnarnya aku neh pon hati tisu gak..anak manja, tapi tapi tapi tapiii....even aku anak mnja aku xtnjukkan pon kt parents aku...sbb sbnarnya bukan aku yg gedik nk mnja2 tp ayh aku yg mnjakan aku..motifnya aku xtau..
kalau nk compare mak ngn ayh aku boleh diktakan ayh aku lah yg slalu nk merengek kt aku...haha biasala org tua...dulu kita kecik kita merengek kt depa..bila kita dh besaq depa dh tua depa plak merengek kt kita..fair right..^__^
ayh aku neh sbnarnya ta boleh jauh dr aku..tp dia xpenah mnghalang aku nk jauh dr dia..if aku kna g jauh2 for reason nk stdy dia ok ja..tp dia msti akn rndu aku tahap gila pnya rndu..hahahaa bila aku cuti jep n balik umh aku msti kena brsiap sedia fizikal n mental sbb kna beri layanan trbaek utk ayh aku..
bnda2 yg slalu aku kna buat utk ayh aku mmg jrg dibuat oleh adik beradik aku yg laen melainkan aku xdak..if aku ada umh ja kompem aku yg kena buat smua 2...yg laen boleh goyang kaki tgk tv..

hahaha nk senarai lah bnda2 yg aku ckpkan 2...:

1.first skali dia cari aku utk buatkan dia air..slalunya coffee la yg dia ckp pling sedap aku buat...yaka? xpon bodek aku ja 2..=,="

2.tak lain tak bukan bukak spa..hahahah mmg sluruh urat sndi dia yg sakit 2 aku lah pngubatnya...dari picit2 kepala, tengkuk, bahu, pinggang, kaki...smualah..smpai pijak dia 2 mmg rutin harianlah...kdg2 dia xda la lenguh2 sgt...sja dh jd habit nk suroh aku buat smua 2....=,=" cuma skg dh kurg skit pijak sbb AKU DAH BERAT!!! adeh...bila nk kurus neh..hemmmm...

3.bercucuk tanam..haha slalunya afte blik keja mmg dia akan brcucuk tnam..so klu xda aku mmg dia buat sorg2..tp bila aku balik ja smua dia buat aku kna ada kt sblah..haaiihh...smpaikan pkok bonzai 2 bijik kt depan 2 dh boleh ltak nma aku n ayh aku dh sbb kmi 2org ja yg usahakan pkok 2 dr kecik paras lutut aku smpai tggi dr aku...nk trim pon dh kena ambik tgga....haa 1 lg..muscle2 pon mula mmbntuk n..... xpayah ckpla..xsenonoh..hahaha spa yg aku penah cta ja akan phm....=P

4.mlm afte dia blik msjid rutin dia tgk tv....kdg2 ajak aku teman tgk sama2 ngn dia..tmbah2 cta lawak sbb nk gelak2 ngn aku....=,=" xpon cta bunuh ka hantu ka perang ka...smualahh...except 4 love stry..dia xlayan..hahaha slmat aku...klu x berbulu aku tgk mat salleh 2 romance2 depan ayh aku...hahahaha kdg2 bola pon kami tgk sama2...^__^ almaklumlah aku xtau apsal adik laki n abg aku xska tgk bola..xpaham xpaham...

5.if ada paip pecah, nk uruskan pndawaian elektrik, tukar lmpu n boleh dikatakan smua mntenance yg perlu dilakukan oleh lelaki aku yg dipilih oleh ayh aku utk repair sma2 ngn dia..haaihh..drpada aku bodo smpai aku pndaila..tp skadar basic jelah...xkata pon aku pro dlm bab elektrik neh..hahaha xpon if keta tba2 ada mslah for sure dia akan pggil aku utk sma2 check enjin keta..smpai kan aku dh tau la skit2 dlm keta 2 ada apa..haha

6.if dia ada outstation or smting yg kena siapkan beg, aku lah org yg kena...bukan kak aku..bukan adik aku..bukan abang aku...dan juga bukan MAK aku..!! haha dr bju dia pergi,bpa hari stay,nk pkai utk apa, nk balik..smualah...haiihh...xpon if nk kena iron baju muka aku jgk yg dia nk..=,="

7.makan minum..mmgla mak aku yg masakkan...tp aku neh yg kena sdiakan utk dia..kdg2 dia sggup blik umah lunch n of course lah air tea yg dia mnta...slalu siang mmg dia mnum tea...mlm ja coffee.. itu siang..klu mlm pon sma..still kna sdiakan mkn mlm dia afte dia blik dr msjid..hukhuk..

emmm rsanya ada lg...tp xengat lah...hahaha stakat nih je lah..apa2 pon aku buat dgn seikhlas hati sbb aku syg ayh aku bgitu jga mak aku...cma mak aku krg merengek...hahahaha
n aku pon harap sehingga akhir hayat mereka aku akan sntiasa ikhlas jlnkan tnggungjwb aku sbgai anak..
ayah dan mak.....
p/s: ayh aku hensem mcm anak dia lah..huahuahuahua!!!!!!
p/s: sila click picture utk lebih jelas...kahkah!

saya syg mak dan ayah saya....^__^ v <3 <3 <3 sekain....

No comments:

Post a Comment