Aug 22, 2011

hachiko

hachiko: A dog's story make me CRY......='(
aku tau citer neh dh lama n agak ketinggalan jugak aku bru jep tgk cter neh..,,xpedulik!!
haha secara ringkasnya cter neh mengenai seekor anak anjing yg dijumpai dekat train station..pendekkan cter laki yg jmpa anjing neh pon bela si HACHIKO nma diberi dr kecik smpai besar..dia jg dengan penuh kasih syg...siang malam msa dihabiskan brsama2 hachi..smpaikan almost everyday mse dia nk g keja n balik keja hachi setia hntar n jemput dekat train station 2 smpaikan smua pnghuni train station 2 kenal hachi nih..satu hari 2 tuan dia(aku xengat nama) meninggal dunia..tp hachi still tggu kepulangan tuan dia 2 dkt train station 2..hari2..dengan muka sayu sbb tuan dia still xmncul...selama 9-10 tahun hachi tggu tnpa jemu dekat train station 2..mengharap akan bertemu kembali dgn org yg dia syg..sumpah sedih..aku sedih tgk muka hachi 2..muka penuh pengharapan..aku sedih tgk hachi hari2 tggu smpai dia tua..hari2 dia rndukan tuan dia yg jmpa dia dr kecik n bela smpai besar..aku sedih sbb hachi anjing....binatang..tp kenal erti kasih syg..kenal erti mengenang budi..kenal erti mmbalas jasa..kenal erti setia..tp manusia yg berakal snggup bunuh mak bapa sndiri...sekarang pon dh byk berita keluar kelar sana kelar sni..tetak sna tetak sni..sungguh sedih memikirkan darjat manusia yg berakal lebih rendah dari seekor anjing..bukan xda org yg nk bwk blik hachi..tp hachi sndiri yg decide nk terus tggu tuan dia..xkira panas atau sejuk...smpai ke nafas terakhir...
crta nih based on true story n kisah nih actly kt jepun..smpaikan dekat train station 2 penduduk kt stu bina tugu hachiko sempena mengingati kisah hachi neh...sedih kan...
sumpah aku nangis2 tgk cta neh..smpaikan lepas 5-10mnit cter 2 habis pon aku still nangis2 dgn kakak2 aku...aku xpenah tgk crta sedih yg boleh buat aku ngis cmni..smpai merah2 muka aku ngis..smpai tersedu2...nih 1st cter yg buat aku xsegan silu ngis depan org...
bg sapa2 yg xpenah tgk cter neh silakan tgk...cnfirm nangis n bg sapa2 yg penah tgk tp xnangis renung2kanlah    mn letaknya perasaan anda...

tugu hachiko


b4 aku post video neh aku tgkla skali lg...tgk video neh dh cukup buat aku menangis lg.....='(








No comments:

Post a Comment